Webinar: Leadsgenerering och marknadsföring - så hänger det ihop

Peter Söderlind, marknadsstrateg och affärsutvecklare och Anna Calleberg, CMO och marknadsstrateg på Holy Comms, utforskar hur leadsgenerering och marknadsföring samverkar för att attrahera rätt målgrupp och driva in kvalificerade leads. Genom att kombinera datadrivna insikter med kreativa kampanjer kan företag nå potentiella kunder som har ett verkligt intresse för deras produkter eller tjänster. Vi går igenom övergripande strategier kopplade till innehållsmarknadsföring, SEO, sociala medier och betalda annonser, och hur dessa kan användas för att generera relevanta leads. 

Vi diskuterar också hur man kan mäta och analysera marknadsföringsinsatser för att säkerställa att man investerar i rätt kanaler och metoder för att generera kvalitativa leads. Genom att arbeta med segmentering och riktad kommunikation kan företag se till att marknadsföringen inte bara når ut brett, utan även är träffsäker. 

Vi går igenom:

  • Vad är ett kvalificerat lead

  • Hur ska man tänka kring kanalval

  • Vad är lead nurturing?

... och mycket mer!

Fyll i formuläret nedan för att ta del av webinaret!

Anna Calleberg, CMO och marknadsstrateg och Peter Söderlind, marknadsstrateg och affärsutvecklare.

Föregående
Föregående

Ingmar Rentzhog om hopp, handling och kraften i hållbarhetskommunikation

Nästa
Nästa

Webinar: Så tar du mark på LinkedIn