Kommande evenemang

Marketing Mornings: Hur skapar man innovation i en traditionell bransch?
jan.
23

Marketing Mornings: Hur skapar man innovation i en traditionell bransch?

Hur skapar man innovation i en traditionell bransch?

Vi är glada att välkomna Sophie Wilkinson, medgrundare och COO på Lassie, till ett frukostseminarium där hon delar med sig av hur de byggt ett av Nordens mest innovativa bolag inom insurtech och pet tech.

Lassie har på kort tid utmanat en traditionell och konservativ bransch genom att tänka helt nytt kring vad en djurförsäkring kan vara. I stället för att enbart erbjuda försäkring har de skapat en digital, kundcentrerad plattform som kombinerar försäkring med förebyggande vård, kunskap och smarta verktyg för djurägare. Resultatet är stark tillväxt, snabb expansion och ett bolag som i dag värderas till omkring 500 miljoner kronor.

Under morgonen berättar Sophie om resan från idé till scale up och hur Lassie lyckats förändra kundernas förväntningar i en hel bransch. Hon delar även med sig av konkreta insikter kring innovation, tillväxt och vad som krävs för att bygga ett bolag som både utmanar etablerade aktörer och skapar verkligt kundvärde!

Vi kommer bland annat att diskutera:

  • Hur Lassie identifierade möjligheten att utmana djurförsäkringsmarknaden

  • Hur teknik, data och förebyggande arbete blivit centrala delar av affären

  • Vad som krävs för att skala snabbt utan att tappa fokus på kundupplevelsen

  • Lärdomar från att bygga och leda ett snabbväxande bolag

Vi bjuder på frukost och intressanta samtal! Ett perfekt tillfälle att inspireras, nätverka och starta året med nya perspektiv på innovation och tillväxt.

Anmäl dig här! *

*Jag godkänner uppdateringar från Holy Comms och fler eventinbjudningar från United Spaces.

Lassie frukostseminarium
Visa evenemang →

Marknadsfrukost om SEO, AI och GEO
dec.
5

Marknadsfrukost om SEO, AI och GEO

Kom igång med SEO, AI och GEO och förbättra din sökbarhet

Kom igång med SEO, AI och GEO och förbättra din sökbarhet!

Vill du förstå hur AI faktiskt kan hjälpa dig att bli mer synlig online? Då är vår nästa frukostsession helt rätt start på dagen. Under en timme guidar vår Head of Growth Miranda Karlsson Lundqvist och vår CCO Carolina Lagerwall dig genom hur SEO, AI och GEO fungerar i praktiken och hur du använder det för att boosta din synlighet utan att jobba dubbelt.

Det blir ett samtal fullt av smarta verktyg, realtidsinsikter, metoder som sparar tid och konkreta tips som du kan ta med dig och börja använda direkt efter frukost.

Kort sagt: allt du behöver för att låta AI göra det AI är bäst på, så att du kan fokusera på resten.

Vi står för frukosten. Du tar med nyfikenheten.

Anmäl dig här! *

*Jag godkänner uppdateringar från Holy Comms och fler eventinbjudningar från United Spaces.

Visa evenemang →
Marketing Mornings med Holy Comms och United Spaces
nov.
7

Marketing Mornings med Holy Comms och United Spaces

Stefan Lundell, Breakit - så byggde Breakit ett kommersiellt erbjudande utan att tappa journalistiken

Hur bygger man ett starkt kommersiellt erbjudande och samtidigt behåller sin trovärdighet som mediehus? På nästa Marketing Mornings gästas vi av Stefan Lundell, medgrundare och redaktör på Breakit, som berättar hur de lyckats förena affär och journalistik på ett sätt som stärker varumärket snarare än urvattnar det.

Under samtalet berättar Stefan bland annat om arbetet bakom Breakits Exit-resa, ett samarbete med Swedbank där Breakit öppet skrev om sin egen exit och sedan skapade fördjupande innehåll i form av podd, nativeartiklar, banners och ett specialevent. Kampanjen är ett exempel på hur journalistik och kommersiella partnerskap kan samspela på ett trovärdigt och innovativt sätt och är dessutom nominerad till pris på Tidskriftsgalan.

Välkommen till en morgon om mod, transparens och balansen mellan affärsnytta och trovärdighet.

Vi bjuder på frukost från kl. 08.00 och samtalet startar 08.30!

Anmäl dig här! *

*Jag godkänner uppdateringar från Holy Comms och fler eventinbjudningar från United Spaces.

Foto: Jonas Borg

Visa evenemang →
Webinar: Så tar du vara på AI:s fulla potential i marknadsföring
okt.
8

Webinar: Så tar du vara på AI:s fulla potential i marknadsföring

AI förändrar spelplanen, men frågan är inte om utan hur man agerar. På Holy Comms har vi tagit konkreta steg - från en AI literacy-certifiering för hela företaget till att utveckla en egen AI-produkt som redan automatiserar och effektiviserar affärskritiska processer.

Vi tror på AI som en möjliggörare, särskilt för snabbväxande bolag och SME:s. När rätt kompetens och verktyg kombineras blir det möjligt att producera marknadsföring som tidigare bara var tillgänglig för stora aktörer med stora budgetar.

I detta webinar delar vi med oss av hur vi arbetar AI-first i praktiken, visar exempel från vårt eget arbete och ger inspiration till hur du kan skapa hävstång för din marknadsföring med hjälp av AI.

Lyssna till Philip Karlsson, CPO & AI Lead och Lisa Kruse, grundare av Holy Comms, som djupdyker i ämnet “från hype till handling: AI som möjliggörare för tillväxtbolag och SME”.

Anmäl dig här! *

*Jag godkänner uppdateringar från Holy Comms och fler relevanta eventinbjudningar.

Visa evenemang →
Marketing Mornings med Holy Comms och United Spaces
sep.
26

Marketing Mornings med Holy Comms och United Spaces

Så skapade Rscueds medgrundare Truls Christenson ett av Sveriges starkaste personliga varumärken på LinkedIn

Truls Christenson är medgrundare och passionerad frukträddare på Rscued och har under sina år på juiceföretaget inte bara byggt ett otroligt starkt varumärke för sin produkt - men även för sig själv som medgrundare av bolaget - och just passionerad frukträddare. Vi kallar det founder-led marketing at its finest!

Lyssna till Truls berättelse och låt dig inspireras!

Anmäl dig här! *

*Jag godkänner uppdateringar från Holy Comms och fler eventinbjudningar från United Spaces.

Visa evenemang →
Webinar: Employer branding och marketing - hur ska man tänka?
juni
25

Webinar: Employer branding och marketing - hur ska man tänka?

Se webinaret i efterhand

Hur hänger employer branding ihop med marknadsföring - och hur kan man jobba smartare med båda? I vårt kostnadsfria webinar får du insikter, inspiration och konkreta tips på hur du stärker arbetsgivarvarumärket och kommunicerar det effektivt, både internt och externt.

Passar dig som arbetar med kommunikation, HR eller marknadsföring - eller bara är nyfiken på hur man attraherar och behåller rätt talanger.

Under webinaret går vi igenom:

  • Hur employer branding och marknadsföring hänger ihop - och varför det spelar roll

  • Vanliga misstag organisationer gör (och hur du undviker dem)

  • Exempel på hur olika företag har lyckats - och vad man kan lära av dem

  • Praktiska tips för att stärka ert arbetsgivarvarumärke med små resurser

  • Hur du får med dig ledningen och hela organisationen i arbetet

Anmäl dig här nedan och ta del av hur du på bästa sätt lyckas med employer branding!

Lyssna till Olle Forneus, Client Director, strateg och specialist inom employer branding och Anna Calleberg, CMO och strateg på Holy Comms.

Anmäl dig här! *

*Jag godkänner uppdateringar från Holy Comms och fler relevanta eventinbjudningar.

Visa evenemang →
Webinar: Jobba smart med performance & growth marketing
maj
7

Webinar: Jobba smart med performance & growth marketing

Se webinaret i efterhand

Hur ska du tänka kring betalda annonser och organiskt innehåll i digitala kanaler? Vad kan du egentligen förvänta dig av betald annonsering kontra organiskt innehåll? Hur bör du arbeta med mätning för att få ut maximal effekt?

Missa inte vårt kostnadsfria webinar där vi bjuder på konkreta tips och värdefulla insikter som hjälper dig att navigera rätt!

Möt våra experter:

  • Adam Hammar, Performance & Growth Strategist

  • Anna Calleberg, CMO på Holy Comms

Tillsammans kommer de bland annat att gå igenom:

  • Vad är skillnaden mellan growth och performance inom marknadsföring?

  • Hur sätter man smarta och relevanta KPI:er?

  • Hur optimerar du din insats om du har en begränsad budget men vill skapa stora resultat?

… och mycket mer!

Anmäl dig här nedan och ta del av verktygen för att lyckas i dagens digitala landskap.

Lyssna till Adam Hammar, Performance & Growth Strategist och Anna Calleberg, CMO på Holy Comms, som Growth & Performance Marketing!

Anmäl dig här! *

*Jag godkänner uppdateringar från Holy Comms och fler relevanta eventinbjudningar.

Visa evenemang →
Marketing Mornings med Holy Comms och United Spaces
apr.
11

Marketing Mornings med Holy Comms och United Spaces

”Så byggde systrarna Babaheidari BY BANOO till ett globalt varumärke via sociala medier med nästan ingen budget”

Perdica Babaheidari och Persheng Babaheidari grundade väskmärket BY BANOO mitt under rådande pandemi, som efterföljdes av en svajig marknad. Trots detta lyckades systrarna göra det som alla sa var omöjligt: att få exklusiva BY BANOO att växa till ett globalt varumärke, främst via sociala medier, med en mycket begränsad budget.

Ta del av Perdica Babaheidari och Persheng Babaheidaris berättelse och deras bästa tips för att lyckas!

Det här eventet har passerat. Läs sammanfattningen här.

Anmäl dig här! *

*Jag godkänner uppdateringar från Holy Comms och fler eventinbjudningar från United Spaces.

Visa evenemang →
Webinar: Konsten att behålla rätt tonalitet med AI
mars
26

Webinar: Konsten att behålla rätt tonalitet med AI

Se webinaret i efterhand

AI kan effektivisera och inspirera, men hur ser du till att din tonalitet och varumärkesröst förblir konsekvent och autentisk? 

I vårt webinar lär du dig hur du använder AI på rätt sätt för att skapa innehåll som låter som ditt varumärke – utan att tappa den personliga känslan.

Lyssna till Philip Karlsson, CPO & strateg, Erik Hagelin, copywriter och Hanna Bengtsson, skribent på Holy Comms som går igenom bland annat:

  • Vanliga fallgropar när AI används för att skriva text för varumärken

  • Vikten av en konsekvent tonalitet

  • Tips och trix för att lyckas!

    … och mycket mer.

Anmäl dig här nedan!

Lyssna till Philip Karlsson, CPO & strateg, Erik Hagelin, copywriter och Hanna Bengtsson, skribent på Holy Comms, som pratar AI och tonalitet!

Anmäl dig här! *

*Jag godkänner uppdateringar från Holy Comms och fler relevanta eventinbjudningar.

Visa evenemang →
Marketing Mornings med Holy Comms och United Spaces
feb.
21

Marketing Mornings med Holy Comms och United Spaces

Ludde Hallenstensson, CMO: "Så använder Leonh vibe-building i marknadsföringen"

Fintech-bolaget Leonh är idag ett av de bästa B2B-bolagen i sin genre på vibe-building. Men vad innebär det? Och varför är det så viktigt? Vi träffar Ludde, CMO och hjärnan bakom varumärket, som delar med sig av trender, erfarenheter och vanliga misstag!

Med en internationell och mångårig byråbakgrund, har Ludde jobbat med några av världens största varumärken i städer som New York, Paris och San Francisco.

Det här eventet har passerat. Läs sammanfattningen här.

Anmäl dig här! *

*Jag godkänner uppdateringar från Holy Comms och fler eventinbjudningar från United Spaces.

Visa evenemang →
Webinar: Trendrapport 2025
feb.
12

Webinar: Trendrapport 2025

Se webinaret i efterhand här

2025 är helt klart ett år av förändring och nya trender inom marknadsföring och kommunikation - något som blivit tydligt såhär, en dryg månad inpå det nya året. Vi på Holy Comms är måna om att alltid ligga i framkant när det kommer att spotta nya trender och vara (nästan i alla fall) först på bollen! Ta del av vår trendrapport för 2025 i vårt nästa webinar!

Lyssna på Lisa Kruse, grundare av Holy Comms och Anna Calleberg, CMO och strateg på Holy Comms som går igenom bland annat:

  • Vad är “vibe building” och hur hoppar man som B2C och B2B-aktör på trenden?

  • Vad betyder AI-boomen för marknadschefer?

  • Vad är skillnaden mellan “discovery platforms” och “community platforms” på sociala medier och hur ska man som företag förhålla sig till dem?

    … och mycket mer.

Anmäl dig här nedan!

Lyssna till Lisa Kruse, grundare av Holy Comms och Anna Calleberg, CMO & strateg, som pratar marknadsföringstrender 2025!

Anmäl dig här! *

*Jag godkänner uppdateringar från Holy Comms och fler relevanta eventinbjudningar.

Visa evenemang →
Webinar: Nyhetsbrev - mossigt eller möjlighet? Så ska du tänka kring nyhetsbrev 2025
dec.
11

Webinar: Nyhetsbrev - mossigt eller möjlighet? Så ska du tänka kring nyhetsbrev 2025

Se webinaret i efterhand här

Ordet nyhetsbrev kan få många att rygga tillbaka och frågor som “läser folk verkligen nyhetsbrev nuförtiden?” och “hur vet jag om mitt nyhetsbrev är bra?” dyker inte sällan upp.

Teorierna kring vad som funkar och inte funkar i nyhetsbrevssammanhang är många och trenderna kommer och går snabbt. I vårt webinar “Nyhetsbrev - mossigt eller möjlighet? Så ska du tänka kring nyhetsbrev 2025” går Amanda Rivas, Client Director och Anna Calleberg, CMO och strateg på Holy Comms igenom bland annat:

  • Dos & don’ts i nyhetsbrev

  • De senaste nyhetsbrevstrenderna

  • Inspirerande idéer för nyhetsbrev för både B2B och B2C

… och mycket mer.

Anmäl dig här nedan!

Lyssna till Amanda Rivas, Client Director och Anna Calleberg, CMO & strateg, som berättar om det senaste inom nyhetsbrev.

Anmäl dig här! *

*Jag godkänner uppdateringar från Holy Comms och fler relevanta eventinbjudningar.

Visa evenemang →
Marketing Mornings med Holy Comms och United Spaces
dec.
6

Marketing Mornings med Holy Comms och United Spaces

Hjalmar Didrikson och Måns Alfvén, partners på Alfvén & Didrikson

”Så byggs Sveriges bästa bolag”

Kom och ät en härlig frukost i United Spaces fina lokaler på Torsgatan 26 i Stockholm, mingla och lyssna till Hjalmar Didrikson och Måns Alfvéns erfarenheter av bolagsbygge och kommunikation.

Efter föreläsningen är du välkommen att sitta kvar och jobba i United Spaces co-workinglokaler.

Det här eventet har passerat. Läs sammanfattningen här.

Anmäl dig här! *

*Jag godkänner uppdateringar från Holy Comms och fler eventinbjudningar från United Spaces.

Visa evenemang →
Webinar: LinkedIn blir som TikTok del II - säkra din synlighet när plattformen förändras
nov.
20

Webinar: LinkedIn blir som TikTok del II - säkra din synlighet när plattformen förändras

Se webinaret i efterhand

LinkedIn, så som vi känner plattformen, står under kraftig förändring under vintern 2024. Från det flöde vi vant oss vid, under många år, sker nu en övergång till ett flöde som ser helt annorlunda ut.

För er som använder LinkedIn för marknadsföring, employer branding eller rekrytering är detta ett skifte som kommer att ha inverkan på hur ni använder plattformen. För er som ännu inte riktigt har kommit igång med er LinkedIn-närvaro är förändringarna viktiga att känna till, så att ni är del av det nya när ni startar igång er aktivitet på plattformen.

Lyssna till Lisa Kruse, grundare av Holy Comms och Anna Calleberg, CMO, som berättar om de senaste uppdateringarna.

Anmäl dig här! *

*Jag godkänner uppdateringar från Holy Comms och fler relevanta eventinbjudningar.

Visa evenemang →
Marketing Mornings med Holy Comms & United Spaces
nov.
8

Marketing Mornings med Holy Comms & United Spaces

Karin Bäckmark, Head of Podcasts Nordic, Spotify:

”Från jakten på ögon till öron - så jobbar Spotify med engagemangsskapande genom podcasts”.

Kom och ät en härlig frukost i United Spaces fina lokaler på Torsgatan 26 i Stockholm, mingla och lyssna till Karin Bäckmarks inspirerande insikter kring marknadsföring via podcasts.

Efter föreläsningen är du välkommen att sitta kvar och jobba i United Spaces co-workinglokaler.

Det här eventet har passerat. Läs sammanfattningen här.

Anmäl dig här!

Visa evenemang →
Webinar: Så skapar ni ett fungerande samarbete mellan marknad och sälj
okt.
16

Webinar: Så skapar ni ett fungerande samarbete mellan marknad och sälj

Se webinaret i efterhand

Att arbeta i silos kan kännas gammalmodigt. Trots detta stöter vi alltför ofta på den klassiska silouppdelningen mellan sälj och marknad - något som både försvårar och förhindrar att önskade resultat uppnås. Ta del av våra erfarenheter och få handfasta tips för ett fungerande samarbete mellan marknad och sälj.

Lyssna till Peter Söderlind, marknadsstrateg och affärsutvecklare och Anna Calleberg, CMO och marknadsstrateg på Holy Comms, som delar sina erfarenheter!

Anmäl dig här!

Visa evenemang →