Breakit möter Holy Comms: “Startups behöver marknadsföra sig för att överleva i kristider”

Breakit skriver om Holy Comms tillväxt, marknadsposition och rekryteringen av vår nya, grymma Chief Commercial Officer Björn Kapstö.

“Tech har alltid utmanat konventioner, medan kommunikationsbranschen är livrädd för förändring. Vi ville göra det möjligt för fler företag, oavsett storlek, att driva en bra kommunikation mot sina kunder. Då krävs en annan struktur och nya synsätt, som de gamla rävarna saknar. Vi är inte särskilt intresserade av att efterlikna de gamla byråerna”, säger Fredrik Kruse, vd och delägare, till Breakit.

Holy Comms grundades 2019 men är redan uppe i över hundra kunder och en omsättning på 20,5 miljoner kronor 2022. Hemligheten ligger i abonnemangsmodellen marketing-as-a-service, inspirerat från techvärldens SaaS. När pandemin fick företag att dra rejält i handbromsen kring sina marknadsföringssatsningar drabbades många reklambyråer hårt, men Lisa Kruse och Fredrik Kruse på Holy Comms såg hur behovet av mindre marknadsföringstjänster ökade.

“När de stora reklambyrådrakarna arbetade med dyra lösningar och helhetskoncept så ville Lisa och Fredrik starta en byrå som skulle erbjuda möjligheten till flexibla månadsabonnemang. Vilken typ av marknadsföring ett företag behöver ändras nämligen över tid. Framför allt i tider av kris”, skriver Breakit.

Läs hela artikeln här.

Föregående
Föregående

Fredrik Kruse i veckans brief: Holy Comms konkurrerar med abonnemang mot gammelbyråerna

Nästa
Nästa

Fredrik Kruse i Resumé: gammelbyråernas hierarkier och bisarr prissättning