Fredrik Kruse i veckans brief: Holy Comms konkurrerar med abonnemang mot gammelbyråerna
Marketing-as-a-Service modellen får Holy Comms att sticka ut i kommunikationsbranschen. Med inspiration från tech-världens SaaS-erbjudanden utmanar Holy Comms andra byråer med en flexibel abonnemangsmodell. Veckans Brief mötte vår vd Fredrik Kruse.
– Tjänsten har attraherat många startups och scaleups som väljer mellan att starta en egen marknadsavdelning eller anlita en extern byrå. Vi ser även efterfrågan hos större bolag som söker en flexibel contentpartner, berättar Fredrik.
I ett månadsabonnemang hos Holy Comms ingår ett antal credits som kan bytas in mot marknadsföringstjänster. För uppdragsgivaren kostar det 60–70% av vad de traditionella byråerna tar betalt för sina erbjudanden. Med en uppsägningstid på två månader är kunden aldrig inlåst i ett samarbete de inte behöver, och credits kan alltid flyttas fram till när behovet uppstår. Upplägget får Holy Comms att sticka ut. De tillför något nytt och framför allt mer flexibelt inom kommunikationsbyråbranschen.
– Det är kundfokuserat, snabbrörligt och agilt. Det är det vi kommer ifrån och det vi är, berättar Fredrik.
Signa upp på Veckans Brief här för att läsa hela artikeln.