Weard Underwear

Art Direction

Copy/Content writing

Kampanj

Film/foto

Strategi

Weard Underwear är företaget som vill sätta ribban för de ultimata underkläderna. Deras sortiment av lyxiga basplagg i bambu bjuder på komfort och stil samtidigt som de sätter standarden för hållbar produktion. I juni 2023 inleddes ett samarbete mellan Holy Comms och Weard Underwear. Målet var tydligt – att skapa en kampanj som sticker ut och är unik för underklädesbranschen.

Holycomms team:
Director: Gustaf Juhlin
DOP: Adam Alberius
DOP & Stills: Roberto Karlsson
Art Director: Thea Fidjeland
Production manager: Amanda Rivas

Weard team:
Creative Director: Joakim Falk
VFX: Joakim Millqvist
Content Producer: Élena Agathangelou
Marketing Manager: Melina Guelli
MUA/Styling: Katarina Ohlsén

Sammarbete

Med det målet i sikte satte Holycomms ihop ett kreativt team bestående av projektledare, strateg, art director, fotografer, director och copywriter. Ett strategiskt arbete som la grunden för kampanjen “Comfort without conformity”. Holycomms och Weard Underwear arbetade tätt och målinriktat med kampanjen som porträtterar underkläder i oväntade kontexter.

“När man arbetar kreativt är det vanligt att förlora sig i nya idéer och glömma de fundamentala pelarna som kampanjen bygger på. Unikt för detta samarbete var vår förmåga att inte avvika från planen; vi höll fokus, hade koll på omgivningen, målgruppen och kunden. Vi undvek omvägar och genvägar och valde istället den rätta vägen från start till slut.”

– Amanda Rivas, Client Director på Holycomms

“Samarbetet har fungerat kanon och det har varit fantastiskt att som kund få vara så nära arbetsgruppen. Det kändes verkligen som att vi var ett gemensamt team som jobbade mot samma mål. (…) Vi har redan nu, efter att kampanjen gått live i en vecka, fått data på att den levererat på två fronter – branding och konvertering. Vilket självklart är det absolut bästa.”

– Joakim Falk, Creative Director på Weard Underwear

Nästa
Nästa

Brandskyddsföreningen