Money shouldn’t sleep – kampanj med Savelend

Vi är stolta över att presentera kampanjen “Money shouldn’t sleep” i samarbete med investeringsplattformen SaveLend och River. River har tagit fram kampanjen, Holy Comms ansvarar för medieköp och PR.

Från Resumé:

“Med hjälp av River och Holy Comms flörtar bolaget i kampanjen med den klassiska finansfilmen Wall street och citatet ‘Money never sleeps’. I Savelends tappning blir det ‘Money shouldn’t sleep’, ett sömntema som även följs upp av en aktivering där bolaget placerar ut madrasser med uppmaningen att ‘väcka sitt sparkapital’. Därtill har de placerat ut en reklamtavla fylld med 10 000 kronor som förbipasserande uppmanas ‘rädda’.”

“Det är något som bankerna inte gärna skyltar med, men de obefintliga räntorna innebär att svenskarnas sparkapital de facto minskar i värde över tid – i takt med inflationen – om de ligger på ett vanligt sparkonto. Vi vill öka kännedomen om varför det är dags att kvickna till och välja en sparform som i stället får sparpengarna att växa, säger Ludwig Pettersson, vd och grundare av SaveLend.”

Läs hela artikeln här.

Föregående
Föregående

Fredrik Kruse i Resumé: gammelbyråernas hierarkier och bisarr prissättning

Nästa
Nästa

Människor bygger varumärken – serveoffice möter Lisa Kruse