Ai, gen z och mänsklig expertis i ett digitalt landskap

“Jag har alltid motiverats av att effektivisera marknadsföringstjänster och göra dem mer tillgängliga” Lisa Kruse i stor intervju med annonsplattformen Adcredo.

Innan MaaS-byrån Holy Comms tog form arbetade grundare Lisa Kruse som marknadschef och e-handelsspecialist. Steget ut till egenföretagandet motiverades av en eggande tanke att effektivisera markandsföringstjänster och göra dem mer tillgängliga.

– Jag märkte att många företag ställdes inför komplexa och dyra processer när de anlitade byråer eller sökte personer som kunde hantera olika marknadsföringsuppgifter, säger Lisa.

Sprungen ur tanken att demokratisera marknadsföringen och få tjänsterna så tids- och kostnadseffektiva som möjligt, skapades Holy Comms, och sedan dess har det gått som på räls. Med teknikens intåg på den kreativa spelplanen ser Lisa fram emot att kombinera mänsklig expertis med AI-effektivisering. Hon menar att man bör förena det bästa av båda världar för att skapa kommunikation som drivs av både teknik, kreativitet och expertis.

I en stor intervju med annonsplattformen Adcredo, diskuterar Lisa vikten av hållbart varumärkesbyggande, hur man ska förhålla sig till Gen Z, och hur Holy Comms tänker kring AI.

Läs hela artikeln på Adcredo.

Föregående
Föregående

Vikten av att inte kapa marknadsföring i tuffa tider

Nästa
Nästa

Svar på publicering i branschtidning