För det som är värt att rädda, RVR

För det som är värt att rädda handlar om att lyfta Restvärderäddning mot allmänheten, då kännedomen varit väldigt låg. Vi ville förmedla en annan känsla än den som ofta kopplas ihop med bränder idag – nämligen hopp. Hopp om att de viktigaste sakerna faktiskt går att rädda.

Kampanjen hade också en tydlig CTA där vi uppmanade folk att fylla i något som vi kallar för restvärdelistan. Restvärdelistan är som ett index på vad som finns i hemmet/hos företaget och skulle behöva räddas undan en brand, samt var dessa ting befinner sig. På så sätt blir det mycket enklare för de från Restvärderäddning som faktiskt ska dyka in och rädda dina saker, att hinna hitta dem innan det är för sent.

Strategi

Art Direction

Foto

Copy

Kampanjkoncept

Team:
AD: Frida Krafft
Foto: Adam Alberius
Copy: Vilma Heimer
Production manager: Linnea Carlgren

Nästa
Nästa

Lolo Company