Lisa Kruse gästar podden Framtidens E-handel
E-handeln har aldrig varit viktigare än nu. Under pandemin har allt fler konsumenter valt att handla online, något som lett till att många företag fått kämpa för att hålla jämna steg. Men trots att e-handeln har blivit en allt viktigare del av företagsstrategin har många e-handlare missat vikten av att bygga ett starkt varumärke.
Har e-handlare varit för snabba med att trycka på snooze-knappen när det kommer till varumärkesbyggande? Det verkar så, och det är därför det är så viktigt att vi påminner varandra om vikten av att satsa på branding.
Holy Comms grundare, Lisa Kruse, har lång erfarenhet av att vara dirigent i den orkester som kallas varumärkesbyggande arbete. I det senaste avsnittet av podden Framtidens E-handel, delar hon med sig av sina bästa tips och tricks på ämnet. Tillsammans med Björn Påhlman Spenger diskuterar hon hur man maxar kundlojaliteten och undviker de vanligaste fallgroparna när det gäller branding.
– Statistiken talar sitt tydliga språk, och jag vågar påstå att de e-handlare som satsat på att ringa in och befästa sitt varumärke har en fördel just nu. De är trovärdigare, de har adderat värde i nöd och lust och de har investerat i att bygga en relation med sina kunder. De är inte personen på festen som alltid sliter av sig skjortan och står på ett bord och vrålar ut sina fantastiska egenskaper, som de flesta e-handlare tyvärr har varit i många år nu. Vem bryr sig om dig, när kvällen är slut?, säger Lisa.
Att bygga ett starkt varumärke kan verka svårt, men det är viktigt att komma ihåg att det är en investering som lönar sig i längden. Ett starkt varumärke kan bidra till ökad kundlojalitet, försäljning och konkurrenskraft.
Klicka här för att lyssna på poddavsnittet och sätt rätt ton på ditt varumärkesarbete.