Stefan Lundell, Breakit - så byggde Breakit ett kommersiellt erbjudande utan att tappa journalistiken
Hur bygger man ett starkt kommersiellt erbjudande och samtidigt behåller sin trovärdighet som mediehus? På nästa Marketing Mornings gästas vi av Stefan Lundell, medgrundare och redaktör på Breakit, som berättar hur de lyckats förena affär och journalistik på ett sätt som stärker varumärket snarare än urvattnar det.
Under samtalet berättar Stefan bland annat om arbetet bakom Breakits Exit-resa, ett samarbete med Swedbank där Breakit öppet skrev om sin egen exit och sedan skapade fördjupande innehåll i form av podd, nativeartiklar, banners och ett specialevent. Kampanjen är ett exempel på hur journalistik och kommersiella partnerskap kan samspela på ett trovärdigt och innovativt sätt och är dessutom nominerad till pris på Tidskriftsgalan.
Välkommen till en morgon om mod, transparens och balansen mellan affärsnytta och trovärdighet.
Vi bjuder på frukost från kl. 08.00 och samtalet startar 08.30!
Anmäl dig här! *
*Jag godkänner uppdateringar från Holy Comms och fler eventinbjudningar från United Spaces.
Foto: Jonas Borg