De mest tonsättande trenderna inom marketing för ecom 2023

Lisa Kruse föreläsning ecom marketing trender 2023

Holy Comms grundare Lisa Kruse föreläste på den snabbväxande plattformen Giosg’s event om nästa steg för e-handelsbolagen och deras kommunikation. I en trendspanande gästföreläsning presenterade Lisa tonsättande trender inom marketing för e-handlare 2023.

Inför en publik bestående av handplockade e-handlare lyfte Lisa bland annat hur konkurrenter bör inspirera varandra mer än någonsin 2023. 

“Tiderna har förändrats, trycket från Gen Z har ökat och idag känns e-handlare som bara pushar erbjudanden ganska passé. Det här kan kännas stressande! Inte minst om man kommit in i branschen mitt under guldrushen. Under 2023 förutspår jag att de brands som hunnit befästa och ladda sina varumärken innan e-handelsboomen kom – och som nu har ‘got it together’ i sitt e-handelserbjudande – kommer att börja ta upp jakten på riktigt på de snabbfotade nya spelarna.”

På trendlistan spanade Lisa bland annat även teknisk funktionalitet för att ecom ska få besökare att stanna på sidan, engagemangsdrivande tävlingar för att bygga brand och aktivera konsumenterna, samt nyhetsbrev med betydligt mycket tyngre innehåll än idag – gärna inspirerat av webb och sociala medier.

Är du en e-handlare som vill ta del av föreläsningen? Maila lisa@holycomms.se! 

Läs mer om Giosg här (klick)!