Sharpfin

Sharpfin: “Holy Comms tjänster är kostnadseffektiva, kvalitativa och går som klockan”

Markus Alin Sharpfin Holy Comms kommunikationsbyrå

Markus Alin, vd och grundare av SaaS-bolaget Sharpfin, om varför Holy Comms blivit deras kommunikativa sparringpartner, tankarna om affärsmodellen marketing-as-a-service och framtidsutsikterna för företaget. 

Bakgrund 

Markus Alin, vd och grundare av Sharpfin, har lång erfarenhet från techbranschen och kapitalförvaltning. Något som ledde fram till grundandet av SaaS-bolaget Sharpfin 2014. Precis som Holy Comms vill han hjälpa företag att skala upp sin verksamhet på ett tids- och kostnadseffektivt sätt. En vision som lade grunden för ett framgångsrikt samarbete nyss fyllda två år.

“Holy Comms är vår marknadsföringsfabrik som ger oss löpande och viktig kommunikation”

– Det dåliga samvetet över att göra mer marknadskommunikation ledde oss till Holy Comms. Deras lösning löste upp samvetet och problemet vi hade. Affärsmodellen marketing-as-a-service gör dem till vår marknadsföringsfabrik, som de senaste två åren gett oss löpande och viktig kommunikation levererad med kvalité på utsatt tid, berättar Markus.

Upplägg och resultat

Trots ett utmanande investeringsläge har Sharpfins lösning för kapitalförvaltare stått för en stark tillväxtresa de senaste två åren. En utveckling som Holy Comms har en del i, då de fått fler kunder att få upp ögonen för företaget. Strax efter starten av samarbetet producerade Holy Comms content till Sharpfins sociala kanaler. Däribland en artikel om digitalisering i Kina som plockades upp av Realtid och publicerades i deras nättidning.

“Det är häftigt att se hur snabbt innehåll kan slå”

– Artikeln fick tiotusentals klick och gav bred spridning. Det är häftigt att se hur snabbt innehåll kan slå. Detta hade inte varit möjligt utan Holy Comms erfarenhet av marknadsföring och professionella skribenter, menar Markus.

Sammanfattningsvis har samarbetet med Holy Comms varit framgångsrikt för Sharpfin, som producerat olika sorters kanalanpassat innehåll från månad till månad. Om något typ av innehåll inte flugit lika högt som det var tänkt, har kommunikationen justerats för att toppa det. Nu ser Sharpfin fram emot att expandera sin mjukvarulösning för kapitalförvaltare runt om i Skandinavien och Storbritannien – och ett fördjupat samarbete med Holy Comms.